Už dávno se u nás stejně jako i jinde ve světě stalo běžným, že jsou tu i lidé, kteří se nenechávají u nikoho zaměstnat a raději soukromě podnikají. Takoví podnikatelé už jsou všude kolem nás, a zatímco někteří z nich provozují své obchody či jiné provozovny, jiní přesunuli své podnikatelské aktivity na internet a známe je tak třeba i jenom ve formě jejich webů. A proč by také ne? Je přece nejdůležitější, aby to fungovalo a vynášelo, a když je tomu tak, proč by se nevyužil třeba i právě internet?
Jenže ona to s tou úspěšností podnikatelů na internetu často není zase až taková sláva. Jistě, všichni známe úspěšné obchodní a podnikatelské weby, a nejednou tyto i využíváme, jenže kromě takových jsou tu i weby jiné. Ty, jež nemají dostatečnou návštěvnost a tím pádem ani zákazníky, díky nimž by se daly vydělat peníze. A když má někdo web, který je ignorovaný a nevýnosný, nejde rozhodně o podnikatele z řad těch úspěšných.
Ale v soukromém podnikání právě o úspěchy jde, šlo a také vždycky půjde. Nepodniká se proto, aby kvůli tomu podnikatel zchudnul a třeba i zkrachoval. A když tak chybí nějakému webu návštěvnost, je třeba změna k lepšímu.
A co takovou změnu zajistí? Díky čemu se stanou i z neúspěšných a opomíjených podnikatelů podnikatelé úspěšní? Určitě prospěšnými pomocníky jsou tu PPC a SEO, tedy dokonale umístěná a podle počtu prokliků placená reklama a optimalizace pro internetové vyhledávače.
S pomocí takové reklamy se totiž vzbudí zájem o daný web u mnoha uživatelů internetu a SEO se postará o dokonalejší umístění webu v internetových vyhledávačích. A to obojí znamená pozitivní změnu, zvýšení návštěvnosti webu. Který by se bez existence něčeho jako reklama SEO dost možná nikdy sám neprosadil a neuspěl. A to by bylo nežádoucí, protože web, který lidé neobjeví, v podstatě jako by ani nebyl.